/* Kp3bloglist Style */ #BlogList1 .widget-content { height: 200px; overflow: auto; }
သင္နွစ္သက္ရာ အေရာင္ ျဖင့္ေရြးခ်ယ္ၾကည့္ရူနိုင္ပါသည္

မိမိႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ဆိုဒ္ ေနာက္ခံ အေရာင္ေျပာင္းၿပီးၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္

June 8, 2012

အထည္ခ်ဳပ္အလုပ္သမားမ်ား ဆႏၵျပသည္ဆိုရာ၀ယ္

AddThis Social Bookmark Button
''ဧၿပီလကတည္းက အလုပ္လုပ္ရတာ စိတ္မပါေတာ့ဘူး။ တခ်ဳိ႕လည္း လစာထုတ္ခ်ိန္ ငိုၾကတယ္။ လုပ္ေနရင္းနဲ႔ အိမ္ျပန္ပို႔ဖို႔ထက္ ကိုယ့္တစ္ ေယာက္စာ စားစရိတ္၊ ေနစရိတ္အတြက္ကိုေတာင္ ပူပန္ေနရတယ္''ဟု အသက္ ၂၀ အရြယ္ အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ံု အလုပ္သမားတစ္ဦးျဖစ္သူ မေ၀လြင္(အမည္ရင္းမဟုတ္)က ေျပာျပခဲ့သည္။
ဧရာ၀တီတိုင္း ျမန္ေအာင္ၿမိဳ႕နယ္ ဇာတိရြာမႇ လြန္ခဲ့တဲ့တစ္ႏႇစ္ခြဲက မေ၀လြင္တို႔ ေမာင္ႏႇမသံုးဦး ထြက္လာခဲ့သည္။ မေ၀လြင္၊ အစ္မရယ္၊ ေမာင္ေလးရယ္။ မေ၀လြင့္မိဘမ်ားက လယ္ယာလုပ္ကိုင္ၾကသည္။ ေနာက္ပိုင္း မႇာေတာ့ သီးႏႇံေစ်းဖ်က္၊ ရာသီဖ်က္ႏႇင့္ ေလးဧကခန္႔ရႇိ လယ္လုပ္စာ ႏႇင့္ မိသားစု စား၀တ္ေနေရး မဖူလံုေတာ့။ အလုပ္အကိုင္မ်ားလည္း ရႇားပါးလာတာေၾကာင့္ မေ၀လြင္တို႔ ေမာင္ႏႇမေတြ ေနရပ္ကို စြန္႔ခြာလာခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့ ညီအစ္မႏႇစ္ေယာက္က အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ံုေတြမႇာ၊ ေမာင္ေလးကေတာ့ ပိုက္စက္႐ံုတစ္ခုမႇာ ၀င္ ေရာက္ လုပ္ကိုင္ၾကသည္။
လိႈင္သာယာစက္မႈဇုန္၌ အလုပ္သမားအမ်ားစုမႇာ နယ္မႇ အထူးသျဖင့္ ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီးမႇ ေျပာင္းေရႊ႕လာၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ အမ်ားစုက လယ္သမား မိသားစုမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး မိန္းကေလးမ်ားမႇာ မူလတန္း ပညာေရး၊ ေယာက်္ားေလးမ်ားမႇာ အလယ္တန္း ပညာေရးႏႇင့္ ေက်ာင္းထြက္ထားသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

အမ်ားစုမႇာ စက္႐ံုအေဆာင္၊ အေဆာင္မရႇိပါက နီးစပ္ရာတြင္ ႏႇစ္ေသာင္းခြဲ၊ သံုးေသာင္းတန္ အိမ္စုငႇားေန၊ အမ်ဳိးအိမ္တြင္ ေနသူကေန အဆင္ေျပသလို ေနထိုင္ၾကသည္။
စက္႐ံုအလုပ္ခ်ိန္မ်ားမႇာ မနက္ ၈ နာရီမႇ ည ၈ နာရီ (အခ်ိန္ပိုအပါအ ၀င္) ထိ သတ္မႇတ္ထားၿပီး ပိတ္ရက္မရႇိ တစ္ပတ္လံုး ပံုမႇန္ အလုပ္လုပ္ၾကရသည္။ တရား၀င္ အစိုးရ႐ံုးပိတ္ရက္ႏႇင့္ ျပန္တမ္း၀င္႐ံုးပိတ္ရက္မ်ား၌လည္း ေအာ္ဒါက်ရင္က်သလို အခ်ိန္ပို လုပ္ရၿပီး၊ ည ၁၁နာရီ၊ ည ၂ နာရီ၊ ၃ နာရီ ေအာ္ဒါၿပီးသည္အထိ အလုပ္ဆင္းရသည္မ်ားလည္းရႇိေၾကာင္း သိရသည္။
''အလုပ္မလုပ္ခင္ကေတာ့ လစာသံုးေသာင္းခြဲ၊ ေလးေသာင္းရမယ္ဆိုေတာ့ ဟုတ္ေနတာပဲ။ ေမာင္ႏႇမသံုးေယာက္ေပါင္း တစ္သိန္းေက်ာ္ရမယ္။ အိမ္ကိုလည္း ျပန္ပို႔ႏိုင္မယ္။ တကယ္လုပ္ကိုင္ေတာ့ ကြၽန္မတို႔ ထည့္မတြက္ ခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕လူေနမႈစရိတ္က ရႇိလာတယ္။ ေမာင္ႏႇမသံုးေယာက္ေနဖို႔ အခန္းငႇားခက တစ္လႏႇစ္ေသာင္းခြဲ က်တယ္။ သံုးေယာက္ေပါင္းလုပ္တာ တစ္လ တစ္လ အိမ္ကို သံုး၊ ေလးေသာင္းေတာင္ ပံုမႇန္ မပို႔ႏိုင္ဘူး။ တစ္ခါတေလ စရိတ္မေလာက္လို႔ အိမ္ကို မပို႔ႏိုင္တဲ့အျပင္ ေခ်းငႇား သံုးရတာေတြေတာင္ ရႇိတယ္''ဟု မေ၀လြင္က ေျပာခဲ့ပါသည္။
လုပ္ခလစာနည္းပါးမႈ၊ နားရက္မရႇိ အလုပ္ဆင္းရမႈ၊ လုပ္ငန္းခြင္ အဆင္မေျပမႈမ်ား ေပါင္းစုလာမႈက ေမလ ၉ ရက္ေန႔၌ လိႈင္သာယာစက္မႈဇုန္တြင္ အလုပ္သမားဆႏၵျပမႈမ်ား ျဖစ္ေစခဲ့သည္။
''အ့ံၾသလြန္းလို႔ ကြၽန္မသူတို႔ကို ႏႇစ္ေခါက္၊ သံုးေခါက္ ျပန္ေမးရတယ္။ ကြၽန္မလစာ တစ္လတစ္သိန္း၀န္းက်င္၊ အေဆာင္စရိတ္၊ စားစရိတ္၊ လမ္းစ ရိတ္ႏုတ္ရင္ လူမႈေရး၊ က်န္းမာေရး သံုးဖို႔ေတာင္ မက်န္ခ်င္ဘူး။ တစ္သိန္းဆိုတာ နည္းလႇၿပီထင္ေနတာ။ ေနာက္ၿပီး ကြၽန္မမႇာ ပိတ္ရက္ရႇိတယ္။ အလုပ္ခ်ိန္က၊ မနက္ ၉ နာရီက ညေန ၅ နာရီ''ဟု ဆႏၵျပမႈမ်ားသို႔ လာေရာက္ခဲ့သည့္ လူမႈေရးလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူတစ္ဦးက ဆိုပါသည္။
ဆႏၵျပအလုပ္သမားမ်ားက ရႇားပါးစရိတ္ သံုးေသာင္းအား လစဥ္ေပးသြားရန္အဓိက ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။

''အခ်ိန္ပို သိပ္မဆင္းတဲ့အခါ၊ ေအာ္ဒါ သိပ္မရတဲ့အခါ စက္႐ံုက တျခားစရိတ္မရလည္း ကိစၥမရႇိဘူး။ ျဖတ္ေတာက္ခံရလည္း ကိစၥမရႇိဘူး။ ရႇားပါးစရိတ္သံုးေသာင္းနဲ႔ စားေသာက္လို႔ရတယ္'' ဟု အထည္ခ်ဳပ္ အလုပ္သမားတစ္ဦးျဖစ္သည့္ မခ်ဳိလြင္က ေျပာျပခဲ့သည္။

အခ်ိန္ပို သိပ္မဆင္းတဲ့အခါ၊ ေအာ္ဒါ သိပ္မရတဲ့အခါ စက္႐ံုက တျခားစရိတ္မရလည္း ကိစၥမရႇိဘူး။ ျဖတ္ေတာက္ခံရလည္း ကိစၥမရႇိဘူး။ ရႇားပါးစရိတ္သံုးေသာင္းနဲ႔ စားေသာက္လို႔ရတယ္
စက္႐ံုမ်ားဘက္မႇ ေတာင္းဆိုမႈအခ်ဳိ႕ကို လိုက္ေလ်ာခဲ့ေသာ္လည္း အဓိကေတာင္းဆိုသည့္ ရႇားပါးစရိတ္ က်ပ္သံုးေသာင္းအား အမ်ားဆံုးက်ပ္တစ္ေသာင္းခြဲအထိသာ တိုးၿပီး ကန္႔သတ္ထားသည့္ရက္အတြင္း အလုပ္ခြင္ ျပန္လည္၀င္ေရာက္ရန္၊ သတ္မႇတ္ရက္အတြင္း အလုပ္ခြင္ ျပန္မ၀င္ေရာက္သူမ်ားအား မိမိဆႏၵအေလ်ာက္ အလုပ္မႇ ႏုတ္ထြက္သည္ဟု မႇတ္ယူသြားမည္ဟု ေၾကညာခဲ့ၾကသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အႏႇံ႔အျပားတြင္ အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ံု ၁၅၀ ခန္႔ရႇိေနၿပီး အထည္ခ်ဳပ္လုပ္ငန္းတြင္ လုပ္ကိုင္ေနသူ ၁၀၀၀၀၀ ခန္႔ရႇိသည္။ အထည္ခ်ဳပ္ ပို႔ကုန္၀င္ေငြသည္ ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္တြင္ ေဒၚလာသန္း ၇၇၀ ထိ ျမင့္တက္လာခဲ့ၿပီး ၂၀၀၁ ခုႏႇစ္က ရရႇိခဲ့သည့္ စံခ်ိန္တင္ ၀င္ေငြေဒၚလာ ၈၂၉ သန္းကို မီလုနီးပါးထိ ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အ၀တ္အထည္ ပို႔ကုန္ေစ်းကြက္ ၃၄ ရာခုိင္ႏႈန္းကို ရရႇိထားၿပီး ဂ်ာမနီ၊ စပိန္တို႔ကလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အဓိက ပို႔ကုန္ေစ်းကြက္မ်ားျဖစ္သည္။
လူဦးေရး သန္း ၆၀ ေက်ာ္ရႇိသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္မႇာ ေက်းလက္ေနလူထုျဖစ္ၿပီး မၾကာေသးမီႏႇစ္မ်ား၌ အလုပ္အကိုင္ ရႇားပါးမႈမ်ားေၾကာင့္ ေက်းလက္လူထုမႇာ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ေရႊ႕ေျပာင္း လုပ္သားအျဖစ္လည္းေကာင္း နီးစပ္ရာ ၿမိဳ႕၊ စက္မႈဇုန္မ်ား၌လည္းေကာင္း ၀င္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကသည္။
''ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာ စက္မႈဇုန္လုပ္သားေတြအတြက္ စား၀တ္ေနေရး အာမခံခ်က္ မရႇိသလို အလုပ္သမား အခြင့္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း အကာအကြယ္ေပးမႈက မရႇိေသးပါဘူး။ အႀကီးမားဆံုး ျပႆနာကေတာ့ အလုပ္သမားေတြအေနနဲ႔ အလုပ္သမား ၀န္ႀကီးဌာနအေပၚမႇာ ယံုၾကည္မႈ ေလ်ာ့က်ေနတာပါပဲ။ ျပႆနာတစ္ခုခုျဖစ္တိုင္း အလုပ္သမား႐ံုးကို ေနာက္ဆံုးမႇ သြားၾကတယ္။ သူတို႔စိတ္ထဲမႇာ အလုပ္ရႇင္နဲ႔ အလုပ္သမား႐ံုးက အတူတူပဲ ဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြ ရႇိေနတယ္'' ဟု အလုပ္သမားအခြင့္အေရး လႈပ္ရႇားသူမ်ားအဖြဲ႔မႇ ကိုညီညီေဇာ္က ေျပာ ျပခဲ့ပါသည္။

ျမန္မာ-အိႏၵိယ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္း စတင္ေျပာင္းလဲ ေျပးဆြဲလာ



5105
မုိးရြာသြန္းမႈ စတင္လာၿပီျဖစ္သျဖင့္ ကေလး၀-ယာၾကီး-မုံရြာလမ္း၌ သြားလာမႈမ်ား ျပတ္ေတာက္ခဲ့စဥ္
ခ်င္းေတာင္ႏွင့္ ခ်င္းေတာင္ေျခ ေဒသမ်ားတြင္ မုိးရြာသြန္းမႈ စတင္လာၿပီျဖစ္သျဖင့္ ကေလး၀- ယာၾကီး-မုံရြာလမ္းမွာ သြားလာမႈမ်ား ျပတ္ေတာက္ခဲ့ၿပီး ကေလးၿမိဳ႕- ဂန္႔ေဂါ- မုံရြာ-မႏၲေလးလမ္း ေၾကာင္းကုိ ေျပာင္းလဲေျပးဆြဲလာသည္ဟု သိရွိရပါသည္။
“ယာၾကီးလမ္းက မုိးက်လာရင္ မသြားေတာ့ဘူး။ လမ္းမွာကားေတြ ပိတ္မိကုန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဂန္႔ေဂါလမ္းဘက္ကေနၿပီး လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းလဲ ေျပးဆြဲေနတာပါ။ ေမလကုန္၊ ဇြန္လဆန္းမွာ ခ်င္း ေတာင္၊ ခ်င္းေတာင္ေျခနဲ႔ ကေဘာ္ ေဒသေတြမွာ မုိးစတင္ရြာသြန္းၿပီး မုိးရြာသြန္းမႈကလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္။ နယ္စပ္မွာကလည္း အေရာင္းအ၀ယ္ေတြကခပ္ေအးေအး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေငြလဲႏႈန္းေတြ က်လာေတာ့ အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ရတာ သိပ္တြက္ေျခမကုိက္ဘူး”ဟု နယ္စပ္ကုန္သည္တစ္ဦးကေျပာပါသည္။
ျမန္မာ-အိႏၵိယနယ္စပ္ကုန္သြယ္ ေရး၏သြားလာမႈမွာ ပြင့္လင္းရာသီ ကာလအတြင္းတြင္ တမူး- ကေလး၀-ယာႀကီး-မုံရြာ- မႏၲေလးလမ္းကုိ အသုံးျပဳခဲ့ေသာ္လည္း မုိးရြာသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ တမူး-ကေလးၿမိဳ႕-ဂန္႔ေဂါ-မုံရြာ- မႏၲေလးၿမိဳ႕လမ္းကုိ ျပန္လည္ အသုံးျပဳလာရသည္။
“ယာႀကီးလမ္းဘက္က လမ္းေၾကာင္းတုိတယ္။ ကားေမာင္းခ်ိန္လည္း နည္းတယ္။ ဂန္႔ေဂါလမ္း ဘက္က ပတ္သြားမယ္ဆုိရင္ မုိင္အေရအတြက္နဲ႔ဆုိရင္ မုိင္ ၅၀ ေက်ာ္ ေလာက္ပုိၿပီး အခ်ိန္နဲ႔ဆုိရင္ ေလး၊ ငါး၊ ေျခာက္နာရီေလာက္ ပုိမယ္ထင္တယ္။ ကားသမားေတြအေနနဲ႔လည္း ကားေမာင္းရတာမလြယ္သလုိ၊ စီးရ တဲ့ ခရီးသည္ေတြအေနနဲ႔လည္း ခရီးေတာ္ေတာ္ ပင္ပန္းပါတယ္”ဟု ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ဇြန္လ၁ရက္ေန႔တြင္ မႏၲေလး ၿမိဳ႕မွထြက္လာေသာ လုိင္းကားမ်ား အဆုိပါ မုံရြာ-ဂန္႔ေဂါလမ္းတြင္ ကုန္တင္ကားတစ္စီး ပိတ္ဆုိ႔မႈေၾကာင့္ ကားအ၀င္ေနာက္က်ခဲ့သည္ ဟု ခရီးသည္တင္ယာဥ္လုိင္းတစ္ခု မွ သိရသည္။  

သဃၤန္းကြၽန္း စံျပေစ်းအနီး ကားေလးစီးဆင့္တုိက္မႈျဖစ္ပြား ယာဥ္ေနာက္လုိက္တစ္ဦး ပြဲခ်င္းၿပီးေသဆုံးၿပီး ခရီးသည္တစ္ဦး ေျခေထာက္ျပတ္ ဒဏ္ရာရရႇိ


၂၀၁၂ ခုႏႇစ္ ဇြန္လ ၈ ရက္ေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီအခ်ိန္ခန္႔တြင္ သဃၤန္းကြၽန္း စံျပေစ်းအနီး ခရီးသည္တင္ယာဥ္တစ္စီး အရႇိန္လြန္ရာမႇတစ္ဆင့္ ကာေလးစီးဆင့္တုိက္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ယာဥ္ေနာက္လုိက္တစ္ဦး ပြဲခ်င္းၿပီး ေသဆုံးကာခရီးသည္ တစ္ဦး ေျခေထာက္ျပတ္ဒဏ္ရာ ရရႇိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ျဖစ္စဥ္မႇာ ေတာင္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ဘက္မႇ ေမာင္းႏႇင္လာသည့္ ေတာင္ ဒဂံု-ဇ၀နသုိ႔ ေျပးဆြဲေသာ ၆၂ ခရီးသည္တင္ယာဥ္သည္ သဃၤန္းကြၽန္း စံျပေစ်းမႇတ္တုိင္အေရာက္တြင္ ဘရိတ္ေပါက္၍ ေရႇ႕တြင္ ခရီးအတင္အခ်လုပ္ေနေသာ သာေကတမႇ ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပးသုိ႔ ေျပးဆြဲသည့္ ၆၃ ဒုိင္နာအား အရႇိန္မထိန္းႏုိင္ဘဲ ၀င္ေရာက္ တုိက္မိခဲ့ျပီး အဆုိပါယာဥ္ႏႇစ္စီးအပါအ၀င္ အငႇားယာဥ္တစ္စီးႏႇင့္ ခ်ယ္ရီကားတစ္စီးတုိ႔ တုိက္မိခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေသဆုံးသူမႇာ ၆၃ ယာဥ္လုိင္းမႇ ယာဥ္ေနာက္လုိက္ျဖစ္ၿပီး ကားႏႇစ္စီးၾကားတြင္ ညပ္၍ပြဲခ်င္းၿပီး ေသဆံုးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေပါင္ျပတ္ဒဏ္ရာရရႇိသူမႇာလည္း အဆုိပါယာဥ္လုိင္းတြင္ လုိက္ပါလာေသာ ခရီးသည္အမ်ဳိးသားတစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္းႏႇင့္ ခရီးသည္မ်ားမႇာ ပြန္းပဲ့ဒဏ္ရာရ ရႇိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

''၀ုန္းခနဲ အသံၾကားလိုက္ရတယ္။ ေအာ္သံေတြနဲ႔ ဆူပြက္ကုန္တယ္။ လူေတြလည္း ၀ိုင္းအုံလာတယ္။ ၆၃ဒုိင္နာ စပါယ္ယာက ကားႏႇစ္စီး ၾကားညပ္ေနတယ္။  ဒဏ္ရာရတဲ့သူကို ေဆး႐ံုပို႔ဖို႔အတြက္ လူနာတင္ကားလည္း ေရာက္မလားဘူး။ တကၠစီလည္း ငႇားလို႔မရဘူး။ ဒါနဲ႔ ယာဥ္ထိန္းရဲက ဒိုင္နာကားတစ္စီးငႇားၿပီး သဃၤန္းကြၽန္း စံျပေဆး႐ံုကို ပို႔ေပးလိုက္ရတယ္''ဟု အခင္းျဖစ္ပြားရာ ေနရာအနီးရႇိ ပ်ံက်ေစ်းသည္တစ္ဦးက ေျပာပါသည္။

အဆုိပါျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ပြားၿပီး မိနစ္ပိုင္းအတြင္း နာရီ၀က္ေက်ာ္ၾကာမႇ အေရးေပၚလူနာတင္ယာဥ္ ကားတို႔ေရာက္ရႇိလာခဲ့ေၾကာင္းႏႇင့္ ၆၂ ယာဥ္လိုင္းမႇ ယာဥ္ေမာင္းႏႇင့္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားမႇာ ထြက္ေျပးတိမ္းေရႇာင္သြားေၾကာင္း အခင္းျဖစ္ပြားရာ ေနရာအနီးရႇိ သူမ်ားထံမႇ သိရသည္။
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ပဲခူးသားေလးဘေလာ့ မွာလြတ္လပ္စြာေရးသားႏိုင္ပါသည္